0

Waarom kiezen bedrijven toch nog voor sportsponsoring?

Op dit moment besteedt de 50% van de Nederlandse bevolking actief een deel van de vrijetijd als amateur of vrijwilliger aan kunstzinnige en erfgoed-activiteiten. (zie rapport van de Raad van Cultuur) Dit varieert van amateurtoneel tot het uitzoeken van de eigen stamboom. Het vermoeden is dat bovendien de… Lees meer

3

5 mooie voorbeelden van Maatschappelijke Marketing

Hoe betrek je inwoners bij je beleid, of hoe speel je als commerciële partij in op maatschappelijke trends die er spelen?  Er zijn steeds meer voorbeelden van te vinden. Voorbeelden die commerciële partijen kunnen inspireren de verbinding met de samenleving te versterken en die laten zien dat marketing goed werkt bij het nastreven van maatschappelijke doelen. Ik ben vervolgens wel heel  benieuwd naar je mening over deze… Lees meer

2

Shared Value van Porter: nog steeds actueel

Partnerships bieden kansen om waarde te creëren, voor beide partijen. Voor commerciële organisatie zorgen ze voor de verbinding met de samenleving, voor non-profits bieden ze toegang tot middelen voor hen schaarse (kennis, vaardigheiden, geld). Shared Value creëren noemde Porter dit voor het eerst in 2011: zijn stuk in de Harvard Business review geeft een ander kijk op kapitalisme.In het artikel wordt toegelicht hoe… Lees meer